Nagranie 1
Praca domowa:
Zad 1.
Oblicz pochodną z definicji następujących funkcji.
a) dla
b) dla
c) dla
d) dla
e) dla
f) dla
g) dla
h) dla
i) dla
j) dla
k*) dla
Praca domowa:
Zad 1.
Oblicz pochodną z definicji następujących funkcji.
a) dla
b) dla
c) dla
d) dla
e) dla
f) dla
g) dla
h) dla
i) dla
j) dla
k*) dla
Bardzo dziękuję. Wprost idealny jest ten pierwszy odcinek kursu pochodnej. Pomógł mi zrozumieć, w czym rzecz.
Praca domowa była bardzo trudna. Udało mi się odpowiedzieć jedynie na pytania a, b, c, d, e, f, g, h. Nie mogę rozgryść reszty, jednak uważam, że jestem gotowy na drugi odcinek. Moje odpowiedzi to:
a) -2
b) 2
c) 0
d) 24
e) -1
f) 2
g) 3
h) 20
Dzięki za informację może faktycznie trochę za trudne dałem na początek. Dodałem lik .pdf rozwiązywaniami pod treścią przykładów. A tak po za tym to bardzo dobrze, tylko wyniki masz troszkę nie takie.
Wydaje mi się, że w przykładzie h) powinno wyjść 8.
Cześć
Dzięki za kurs, jest bardzo pomocny. Mam pytanie odnośnie podpunktu d) w pierwszym zadaniu. Rozwiązaniem nie powinna być wartość -3 wyliczona z delty, jeśli mamy funkcję kwadratową?
Pozdrawiam
Dobra już rozumiem mój błąd, wyliczałam “h” zamiast podstawiać za “h” 0.
Moje odpowiedzi pokrywają się z Twoimi, lecz nie rozumiem tylko ostatniego podpunktu z cosinusem. Za resztę bardzo dziękuję
Mam problem z przykładami i), j) (oraz nie ruszałem jeszcze k) ). Chciałem się dowiedzieć jak się działa na pierwiastkach w tym wypadku. Bo tam pod koniec w j) nie wiem skąd się bierze ostatni krok. Czy mogę prosić o jakieś dodatkowe wyjaśnienie?
W przypadku pierwiastków trzeba używać wzoru , czyli
przykładowo
Adnotacja do rozwiązania j
Myślę, że wkradł się mały błąd w postaci ominiętego pierwiastkowania jedynki. Moim zdaniem rozwiąznie krok po kroku powinno zawierać pierwiastek z jednego zamiast 1.
Mam nadzieję, że LATEX jest automatycznie generowany w twojej witrynie…
…Oh, mogłam dwa razy pomyśleć zanim napisałam ten komentarz… Oczywiście wszystko jest poprawnie.
Panie Mateuszu właśnie przebrnąłem przez pierwszą lekcję, szczególnie te schody mnie olśniły. Jestem już dorosłym chłopcem. Matematyka ostatnio pochłonęła mnie bez reszty. Jak dzieci pojdą spać to zabiorę się za zadanka. Wchodzę na wyższy poziom. Pozdrawiam i dzięki.
Ale super – dziękuję serdecznie .Od lat jestem inwalidą wysokiej grupy i charakteryzuje mnie BRAK ZDOLNOŚCI MATEMATYCZNYCH – co nie przeszkadza mi i lubić to i systematycznie od lat poświęcać czas na to / zacząłem w wieku prawie 30 – stu lat ,po przebytej amnezji od zupełnych podstaw czyli od V klasy szkoły podstawowej / .
Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników a zwłaszcza autora
Józek